Kerstkaarten wat er mee te doen!

HOLY MOTHER OF WASTE HOLIDAYLAND

Envelopes

Overal waar je kijkt zie je verpakkingen met kerst. Alsof kerstmis het walhalla van verpakkingen is. Maar gelukkig had ik zelf wat ideeën om minder te verbruiken, boodschappen uiteraard vervoerd van af de biologische markt in m’n katoenen messengerbag, en voor mijn groente dan maar de papieren zakken! (gebruik ik voor mijn open haard ) geen plastic hier.

Voor dat ik verder ga over het koken van een heerlijke eerste kerstdag maaltijd dat zal ik in een later artikel schrijven, wil ik het hebben over cadeaupapier en kerstkaarten. Hoe langer ik er over na denkt hoe gekker het klinkt, voor werkelijk elke gelegenheid is er een andere soort cadeaupapier of kaart, verjaardag, slagen voor school, verloving, beterschap, pasen, nieuwe baan, geboorte en ga zo maar verder.

Allemaal en aardig maar hemeltje lief! We leven anno 2014 bijna 2015 is het nou nog niet helemaal ingeburgerd om elkaar gewoon via whatsapp/instagram/facebook/myspace/twitter/wordpress/ en weet ik welke social media nog meer gewoon een leuk plaatje te sturen? Ik snap dat het handgeschreven kaartje zijn charme heeft en dat het altijd leuk is om een handgeschreven bericht te ontvangen, maar letterlijk alle kerstkaarten die bij mij thuis zijn aangekomen bevatten alleen een naam van de afzender, en een krabbel. Niets persoonlijke berichtjes, ja mijn oma had er een lief tekstje bij geschreven maar daar voor ben je ook oma.

Wat nu te doen met al die prularia aan kaarten, want ik wil dit niet aan mijn afval moeten toevoegen en angstvallig een jaar lang bewaren ga ik ook niet doen. De enveloppen dienen sowieso als kladblok voor de aankomende paar maanden, en als  ik het niet meer nodig heb kunnen ze mee de openbare in. Wat betreft die al die kerstkaarten, ik kwam terecht op de website care2.com. daar staan allemaal leuke oplossingen voor het hergebruiken van kerstkaarten!

Mocht je nou denken nee daar kan ik echt niets mee, zorg er dan iniedergeval voor dat je de kaarten wel goed recycled!

Succes!

Plaats een reactie